Installatie van een veiligheidsslot op de toegangsdeur van de muziekschool

Muziek Centrum Schaaf Netherland  > Uncategorized >  Installatie van een veiligheidsslot op de toegangsdeur van de muziekschool

Installatie van een veiligheidsslot op de toegangsdeur van de muziekschool

0 Comments

onze dierbare muziekschool is weer veilig

In zoverre dat wij het weten, hebben alle culturen muziek gekend. Van klein af aan kregen wij met muziek te maken en het kon ons toen al raken. De ene melodie maakte ons verdrietig en de andere maakte ons vrolijk. Daarnaast bewogen wij mee met het ritme of de melodie. Anderen leerden om de melodie te neuriën. Voor de meesten van ons waren onze rammelaars of potjes en pannen van mama ons eerste muziekinstrumenten.

Muziek is een deel van ons leven en speelt een belangrijke en grote rol bij sommigen. Voor sommige mensen is muziek hun leven. Er zijn mensen die de hele dag kunnen dansen en met plezier naar muziek kunnen luisteren. Andere mensen kiezen om van muziek hun carrière te maken. Er zijn ook mensen die het als een hobby zien. Ze kiezen om een instrument(en) te leren spelen of leren zingen. Iedereen heeft een persoonlijke doel wanneer het met muziek heeft te maken.

Wat mooi is, is dat met tijd komen muziekdocenten erachter wat voor reden iemand muziek lessen volgt. Ze krijgen de gelegenheid om te zien hoe leerlingen met tijd zich musikaal en creatief ontwikkelen. Een muziekschool leer je niet alleen hoe je instrumenten moet spelen, wat noten zijn en muziek stijlen. Het leert ons om geduld te hebben, beter concentreren en nog veel meer. Muziek heeft meer impact op ons leven dan wij het weten. Het leer je om te voelen en om mens te zijn. Muziek is wat ons leven fleurt en inspireert.

Normaal gesproken staan muziekscholen open voor wat hun leerlingen willen leren en zolang ze hiervoor dienst kunnen zijn, zorgen ze ervoor dat de leerlingen hun doel(en) bereiken. Hoewel er in deze tijd andere vormen zijn van muziek lessen volgen en leren zingen, zoals muziek lessen volgen op Youtube of via een applicatie op je mobiel, is het soms toch niet voldoende voor leerlingen. Social interacties dragen sterk bij aan de resultaten van een leerling. Dit komt omdat er interactiviteit en gestuurde instructies plaatsvinden. De muziekdocenten kunnen ter plekke het leerrproces bijsturen en sterker feedback geven, doordat ze beter inzicht hebben in de prestaties van hun leerlingen. Leerlingen die op hun eigen tempo leren, kunnen soms gedemotiveerd raken en minder gaan presteren of helemaal gaan stoppen met hun online lessen.

De laatste tijd zijn er steeds minder muziekscholen en dit is wat jammer, want voor sommige leerlingen gaat het niet alleen om muziek leren. Ze vinden het leuk om even ergens anders te zijn dan thuis en een plek te hebben waar ze hun gevoelens vrij en op een mooie manier kunnen uiten. Kinderen krijgen op een jonge leeftijd de gelegenheid om kennis te maken met muziek en de verschillende muziekinstrumenten die muziekscholen in hun bezit hebben. De meeste muziekscholen hebben hun eigen instrumenten maar de leerlingen worden gevraagd om hun eigen mee te nemen als het mogelijk is.

Wij waarderen alles die we tot nu toe hebben bereikt met ons muziekschool en de leerlingen die wij kunnen helpen. Om ons eigendommen te beschermen en veilig te houden tegen diefstal, hebben we voor een goede slotenmaker gezocht, zodat we nog meerdere jaren kunnen blijven draaien. We zijn zeer dankbaar dat deze slotenmaker langs is geweest. Er staat nu een geweldige veiligheidsslot op de toegangsdeur van ons muziekschool.

Muziekcentrum Schaaf
Muziekcentrum Schaaf

In Muziekcentrum Schaaf maken jongeren kennis met muziek. Hier kunnen ze zich ontvouwen en ontwikkelen. Ook bekende kunstenaars krijgen een podium om hun werk te presenteren. Op deze blog wachten u veel updates over het onderwerp muziek en cultuur.